PSS IV pelit ei sujunut toivotusti lauantaina.

02.11.2015

PSS IV pelit lauantaina ei mennyt ihan nappiin. Saaliina ainoastaan yksi piste.

Ensimmäisessä pelissä vastaan tuli Tikkurilan tiikerit III, joka osottautui vahvaksi joukkueeksi. Ottelun alku oli molemminpuolin tarkkaa pelaamista ja vaarallisia maalipaikkoja ei syntynyt. Tiikerit piti pallon hyvin hallussaan ja PSS keskittyi puolustamiseen. PSS IV pallollinen peli jäi kohtuu vaisuksi ja laukaukset jäivät puuttumaan kokonaan. Olisikohan vastustajan maalivahdin torjunnat jäänyt ekassa erässä ihan muutamaan. Tiikerit pääsi avaamaan malitilinsä vastaiskun päätteeksi. Seuraavat maalit oli Tiikereiltä myös vastaiskuja PSS IV muutamasta "sokkosyötöstä" vastustaja rokotti välittömästi. PSS IV valopilkkuna loisti numero 8 Tony Jansson joka sivalsi hattutempun tarkalla kiertorannarillaan suurinpiirtein samasta paikasta vasempaan alakulmaan. Tonyn maalien ansiosta PSS pääsikin kahden maalin päähän parhaimmillaan. Tiikerit sai pidetty puolustuksensa tiiviinä kun PSS yritti saada kavennusta aikaan. Tiikerit iski vielä muutamalla nopeella vasta iskulla ja näin ollen kuittasi voiton 7-3 lukemin.

Päivän toiseen koitokseen PSS IV lähtikin edellisestä ottelusta sisuuntuneena parantamaan omaa peliä ja keskittymällä omia vahvuuksia hyödyntäen tavoittelemaan voittoa. Ottelu starttasikin PSS vahvalla otteella ja Unde sai tyytyä katselemaan kun PSS halitsi pallo ja sai heti alusta asti luotua hyviä maalinteko paikkoja. PSS siirtyikin ottelussa johtoon Mika Lähteenmaan osumalla. Unde pääsi tasoittamaan pelin miltei välittömästi RL maalilla joka oli näin PSS silmin hieman kyseenalainen. PSS jatkoi tasoituksesta huolimatta omaa peliään ja Mikael Karmanheimo pääsi iskemään 2-1 maalin loistavan pallon ylöstuonnin päätteeksi. Seuraavaksi Juuso Kotamäki rokotti vastustajan maalivahti hienolla vedolla etukulmasta hyvän hyökkäyksen jälken. Tämän jälkeen Unde pääsi pelaamaan ylivoimaa ja siihen Undella olikin kuviot selvillä sillä palloa sahattiin muutaman kerran puolelta toiselle jonka jälkeen se löytyikin PSS maalin verkoista. Tästä Unde sai hyvän traivin päälle ja alkoi pääsemään peliin kinni paremmin. Unde teki kumminkin rikkeen oman maalinsa läheisyydessä ja Mika "ilmaveivi" Lähteenmaa sai jälleen esitellä rangaistuslaukaus taitojaan ja siirsi PSS 4-2 johtoon. Unde pystyi kumminkin jatkamaan hyvää virettä takaiskun jälkeen ja PSS taisi jo vähän luulla että peli alkaa olemaan voitettu. Unde teki pelin seuraavat kaksi maalia ja näin tasoitti pelin. Onneksi PSS vähän piristyi ja otti taas peliä haltuun kun PSS siirtyi jälleen johtoon Joel Kotamäen maalilla. Peliä oli jäljellä alle viisi minuutia kun PSS pääsi toistamiseen pyörittämään ylivoimapeliä mutta maali nähtiinkin aivan väärässä päässä ja Unde tasoitti alivoimalla ottelun loppulukemiksi 5-5.

PSS IV kausi jatkuu 21.11.2015 Mäntsälän monitoimitalolla jolloin vastustajina on Blackbirds III ja toisessa pelissä Mäntsälän oma ylpeys  MäNMKY. Molemmat tulevat vastustajat ovat saalistaneet tähän mennessä neljä sarjapistettä ja PSS IV kolme. Lähtökohdat peleihin on siis selvät ja voittoja kaivataan PSS IV tilille.