M-35 kausi alkoi mollivoittoisesti

05.11.2015

Ensimmäisellä SM-sarjan kierroksella kohdattiin Jeremy Hårdis ja SB Wanhat Kotkat, laihoin tuloksin.

Taustaselityksenä on heti todettava, että suurimmalla osalla joukkueesta oli takana IV-divari peli edellisenä iltana. Lisäksi muutaman terveystilanne oli jonkin asteista arpomista jonka tuloksena lopullinen kokoonpano selvisi vasta ensimmäisen ottelun aikana, kun viimeinen mies ilmestyi vasta toisen erän alkaessa. Nämä epävarmuustekijät myös oli osaselitys joukkueenjohdon kämmiin, kun pelaajaluetteloakaan ei onnistuttu täyttämään oikein.

Ensimmäisessä ottelussa Jeremy Hårdis oli selvästi parempi tällä kertaa. Lyhyet hetket PSS pystyi roikkumaan pelissä mukana, mutta kun joukkuetaktillisesti ei oikein onnistuttu ja vastustaja osasi kääntää PSS:n virheet maaleiksi, taululle jäi komeilemaan ansaitut 7-2 lukemat Jermy Hårdiksen hyväksi.

Toisessa pelissä PSS lähti peliin selvästi paremmalla asenteella. Joukkueen tehdessä yhtenäisesti töitä PSS loi selvästi enemmän hyviä maalintekopaikkoja kun vastustaja. PSS:n maali roikkui pitkään ilmassa, kunnes erän loppupuolella PSS vihdoin iski maalin. Jaken avausmaalia toisin varjosti joukkueenjohtajan huolimattomus, jonka takia 5min jäähy tuli nimen puuttuessa listalta. Jäähyn aikana pelin ote kääntyi vastustajalle. Vaikka jäähyn jälkeen tilanne oli vain 2-1, alkoi PSS:n väsymys näkyä kentällä ja hallinta jäi vastustajalle myös jäähyn jälkeen. Vastustajalta mm. vikkeläkinttuinen, ja Porvoossakin tunnettu Juuso Meriläinen osoitti miten väsyneitä vanoja ukkoja pidetään pilkkana kun alivoimalla laitetaan tossua liikkeelle. Lopulta ottelun tulos repsahti jopa 9-2.

PSS:n miehet nostaa silti päätä pystyyn, sillä pystyimme ajoittain haastamaan SM-tason vastustajaa hieman kapeahkolla ja myös väsyneellä pelaajamateriaalilla.
Seuraavaan turnaukseen päästään hieman tuoreemmilla jaloilla, joten pääsemme paremmista asemista haastamaan kovia vastustajia.

Tulokset ja sarjataulukko