M1: Voitto jatkoajalla

16.11.2015

Tasaisten otteluiden sarja jatkui

Sunnuntain ottelussa Edustus ryöväsi Tiikerit Akatemialta pisteet Vantaalla lukemin 5-6 (1-2,2-0,2-3,0-1).

Otteluun lähdettiin hyvillä mielin, sillä pitkästä aikaa kokoonpanoon saatiin miehiä myös sairastuvalta, kun Aku Aarnio sekä Niklas Nurmela ilmoittautuivat kokoonpanoon. Samalla debyytin teki myös toissakaudella Porvoossa pelannut Tuomas Haapalainen, joka pienen motivaatiota herättäneen tauon jälkeen palasi joukkueeseen. Kotijoukkue tiedettiin vahvaksi ja nuoreksi joukkueeksi, jolla riittää jalkaa sekä teknillistä taitoa. Todistaahan tämän sekin, että he olivat neljän ottelun voittoputkessa.

Ensimmäinen erä tapahtumiltaan ei ihan niin rikas kuin kaksi seuraavaa, mutta saatiin sinnekin pöytäkirjamerkintöjä, kun Roope Sainio pääsi Henri Lassilan syötöstä tälläämään aivan maalin edestä PSS:n johtoon ajassa 03:02. Kotijoukkue onnistui tasoituksessa ylivoimalla, kun merkkaus hieman petti ajassa 14:15 Tuomas Vaaran istuessa kahden minuutin rangaistustaan. Ensimmäiselle tauolle lähdettiin kuitenkin johtoasemassa, sillä ajassa 16:20 Aku Aarnio laukoi kantista hienosti maalin takakulmaan Markku Hännisen esityöstä, ohi ottelun hienosti pelanneen kotijoukkueen maalivahdin.

Toinen erä oli sitten jo aivan erilainen ja palattiin tällä kaudella tutuksi tulleeseen teemaan eli erikoistilanteisiin, sillä rangaistuksia alkoi jälleen kerran satelemaan, mitä ihmeellisimmistä tilanteista. Tiikerit Akatemia saalisti yhteensä kolme kahden minuutin rangaistusta, Edustukselle niitä sateli, jälleen kerran, hieman enemmän. Niklas Nurmela kärsi yhden kaksiminuuttisen samanaikaisesti vastustajan kanssa ja aivan erän lopussa Tuomas Vaara sai kaksiminuuttisen tilanteessa, jossa kaikki odottivat jäähyä kotijoukkueelle ja tästä hieman suivaantuneena Henri Lassila päästi pari painokelvotonta sanaa toisessa päässä kenttää, jolloin toinen tuomari sai syyn tuomita hänelle käytösrangaistus eli 2+10 min. Tämähän ei sitten riittänyt, kun Bööle löi mailallaan kaukalon laitaa mennessään rangaistusaitioon, niin sama erotuomari antoi aiemman tuomion lisäksi 5+20 min pelirangaistuksen. Ai niin, maalejakin syntyi kaksi kappaletta ja molemmat kotijoukkueelle, joten toiselle tauolle siirryttiin tilanteessa 3-2 ja PSS:lla parin miehen alivoima kolmannen erän alkuun.

Näytti jo siltä, että saamme kolmannessa erässä neljännen miehen kentälle ilman takaiskuja, mutta samalla sekunnilla kotijoukkue onnistui maaliteossa, kun päästiin yhden miehen alivoimalle. Ja niinhän siinä kävi, että ennenkuin viiden minuutin rangasitusta sijaiskärsijänä ollut Teemu Färlin pääsi kentälle, niin kotijoukkue sai vielä yhden ylivoimamaalin ja Tiikereillä kolmen maalin johtoasema. Tästä ei kuitenkaan lannistuttu ja ajassa 51:33 Aku Aarnio onnistui kaventamaan Tuomas Vaaran esityöstä tilanteeseen 5-3. Maalin arvoa lisäsi se, ett ämaali tehtiin alivoimalla, kun Tuomas Haapalainen oli kärsimässä kaksi minuuttista. Kotijoukkue sai vielä yhden jäähyn ajassa 54:35, jolloin otettiin aikalisä ja maalivahti pois maalilta, mutta ilman onnistumisia. Ottelun käänsi oikeastaan kotijoukkueen toimihenkilön hermostuminen ja siitä seurannut käytösrangaistuksesta seurannut ylivoima ajassa 56:54. Porvoolaisten kapteeni Markku Hänninen otti joukkueen leveille hartioilleen ja tälläsi kaksi maalia, ensin hyvän ottelun pelanneen Konsta Kareisen syötöstä ja toisen Niklas Nurmelan esityöstä. Molemmat maalit tehtiin ilman maalivahtia ja olivat hyvin identtiset oikeasta laidasta paukautetut laadukkaat laukaukset. Ensimmäinen maaleista syntyi ajassa 57:55 ja toinen eli tasoitus ajassa 58:47.

PSS keskittyi oleelliseen koko ottelun ajan ja vaihtopenkillä huokui usko omaan tekemiseen. Tämä toikin sitten tulosta, kun jatkoajalla Robert Sainio tälläsi voittomaalin Niklas Nurmelan syötöstä ajassa 62:12.

Tästä on loistava tilanne jatkaa kohti seuraavaa koitosta, joka on jo ensi perjantaina 20.11. klo 18:30 Auroralla, kun vastaan asettuu Pirates.

Tervetuloa kannustamaan !