PSS IV Fonzie nappasi kaksi sarjapistettä Mäntsälässä

21.11.2015

PSS IV jatkoi nelos divari taivaltaan tänään Mäntsälän Monitoimitalolla. Piste pottiin tarttui kaksi pistettä jotka olivat todella tärkeät PSS:lle sarjaa ajatellen.

Ensimäisessä kauppailussa vastassa oli Blacbirds III, joka oli todella nuori ja liikkuva joukkue. Linnut aloittivatkin ottelun maalin teon jo varhaisessa vaiheessa sillä ottelua oli keretty pelata vasta 00:55. PSS sai siitä hyvän herätyksen ja teki pelin seuraavat maalit Patrik Lyytikäinen teki ylivoimaosuman Kimmo Korhosen syötöstä. Seuraavaksi maaliverkko pöllyt iki taistelija Janne Hartolahti. Erän viimeisellä sekunnilla Rolf Fagerström toimitti pallon maaliin Jarkko Auvisen esityöstä.

PSS jatkoi yhtenäisellä ja taistelevalla ilmeellä toiseen erään kaveria autettiin ja pelattiin tiivistä joukkue peliä. Seuraavana maalintekijänä kunnostautui Mikael Karmanheimo ja syttön maaliin antoi Mika Lähteenmaa. Ottelu kerkesi vanhentua vain yhdeksän sekunttia edellisestä kun PSS onnistui jälleen Jarkko Auvisen hienon haltuunoton jälkeen johon keskityksen tarjoili Jarkko Kurki. Linnut pääsivät kaventamaan peliä yhdellä mutta sen jälkeen PSS sai viidenminuutin ylivoiman jossa Mika Lähteenmaa pääsi tekemään ilmaveivillä maalin Eddie Jern tarjoilusta. Jäähyn jälkeen PSS ratkaisi ottelun tekemällä toiseen erään vielä kaksi maalia. Petri Kempainen rokotti tarkalla rannarilla ja tarjoilijana toimi Patrik Lyytikäinen. Seuraavan maalin tekijänä toimi Joel Kotamäki ja syöttäjänä Janne Hartolahti.

Kolmas erä alkoi myös PSS.n onnistumisella sillä erää oli pelattu vain 22 sekuntia kun maaliverkkoja pöllytti Tony Jansson maalin edustalta Mika lähteenmaan syöttäessä. Tämän jälkeen Blackbirds nosti karvauksen ja alkoi pelaamaan vähän kovempaa peliä johon PSS meni aivan turhaa mukaan. Linnut pääsivätkin kaventamaan ottelun loppu luvuiksi 5-8.

Toisessa illan ottelussa vastassa oli MäNMKY joka vei ottelua alusta asti omalla temmolla ja järkevällä pelaamisella. MäNMKY johti ottelua esimäisen erän jälkeen 0-2. Toisessa erässä MäNMKY karkasi jo 0-5 johtoon mutta sitten PSS sai onnistumisen maalin kulmalta kun Tony Jansson maalasi Mika Lähteenmaan syötöstä. Seuraavan maalin pommitti Kimmo Korhonen viivalta pakkipari Patrik Lyytikäisen syötöstä. Seuraava maali oli jäleen parivaljakko Lähteenmaan - Jansson käsialaa. Sihen jäikin PSS.n kiri ja MäNMKY vie ottelun maalein 3-8.

Nostaisin päivän peleistä esiin vielä Juuso Kotamäen joka taisteli tänään molemmissa otteluissa todella hyvällä tekemisellä vaikka tehot jäikin puuttumaan. Juuso esitti todella kypsää pelaamista voittaen kaksinkamppailut, katkomalla syöttöjä ja raastaen niin hyökkäyksessä kuin puolustuksessakin.

PSS IV ottelut jatkuvat 12.12 ottelu paikkana toimii tuolloin Campo-Sport Vantaalla ja vastustajina AC-68 sekä JäSen