Syvempiä mietteita viime viikon turnauksesta

31.10.2014

PSS IV Fonzien valmentajavelho ja taktiikkaguru Maké arvioi viime viikonlopun otteluita seuravasti:

”Jälkipelien jälkeen jäi peleistä mieleen se, että hyvin meni!”

”Ekassa matsissa Erä II:a vastaan oli kaikki kolme erää aktiivista peliä. Ensimmäisen erä oli tasaista pelaamista molemmin puolin. Toisen erän vastustaja prässäsi päädystä asti, mutta pienistä hankaluuksista pelin avauksessa huolimatta vastustajan kavennus ja tasoitus syntyivät muista syistä.”

”Huomioitavaa oli että vaikka vastustaja tasoitti pelin, se näkyi pelaamisessa ainoastaan positiivisesti. Vaikka välillä omassa päädyssä pelattiin pidempiä toveja niin olimme pelin sisällä aktiivisia ja näin vastustajan maalipaikat jäivät harvaan. Mitä pidemmälle ottelu eteni, sitä toistuvammin pääsimme nopeisiin hyökkäyksiin. Kaksi onnistumista vastaiskuista tulikin maalien muodossa, ja näin 4-2 voitto komeili tulostaululla ottelun jälkeen.”

”Toinen ottelu AC HaKi Rollersia vastaan alkoi vastustajan kovalla tekemisellä, jota kesti kymmenisen minuuttia. Tämän jälkeen hallinta siirtyi meille kohtuullisen selkeästi.”

”Vastustaja kavensi sekuntia ennen erän loppumista, mutta tämä ei kuitenkaan hetkauttanut ja vaan keskittyminen toiseen erään alkoi normaalisti. Toinen erä pelattiin maaleitta, vaikka paikkoja oli. Pallo ei vain pomppinut kohdilleen.”

”Kolmas erä olikin sitten erilainen maalien suhteen. Kahden onnistumisen jälkeen tilanteessa  4-1 kaksinkamppailuissa tuli ylipelaamista, jossa jäätiin pallon väärälle puolelle ja vastustaja pääsi ylivoimahyökkäyksiin. Samalla, kun oma viisikko repesi, vastustajalle annettiin mahdollisuus tulla peliin takaisin. Sen se tekikin: 3-4 maali syntyi kun peliä oli jäljellä pari minuuttia. Tasoitusyritys 6-5 vastaan kuitenkin kestettiin ja 2 pistettä kotiin.”

”Yhteenvetona turnaus oli kaikin puolin erinomainen. Tuli selätettyä karvaava liikkuva joukkue sekä puolustava joukkue joka osasi iskeä nopeasti vastaan. Parannusta jäi hieman pelin jäädyttämisen ja tilanteen tullen tyhjiin iskemisen osalta. Lisäksi oli hienoa nähdä vanhan tutkaparin Mäksän ja Peten tehokasta viimeistelyä. Lähteenmaan viileää rankkaria unohtamatta!”

Joukkueen kapteeni Eddie oli samoilla linjoilla:

”Pelien osalta on tärkeintä että meidän oma tekeminen on ollut hyvää, tulokset eivät ole niinkään tärkeintä kun peli kulkee. Jos jostain haluaa motkottaa, niin hallinta pitäisi pystyä kääntämään paremmin maalien muotoon. Mutta eikö tämä ole pallopelien universaali ongelma? Hyvin menee siis. Jatkossa pidetään joukkueen sisällä edelleen oma rima korkealla, ja tehdään samalla hengellä hommia kun tähänkin asti niin hyvä tulee.”

PSS IV Fonzien kausi jatkuu lauantaina 22.11. Campo-Sportissa, jolloin pelataan KGP:a ja Punishersia vastaan.