Miesten kakkosjoukkueen kesäkuulumisia

20.06.2016

Jotain tuttua

Joukkue päätti kautensa harmillisesti kahteen tappioon ja pelaa siis alkavalla kaudella edelleen miesten III-divisioonassa. Sarjataso on siis edellisiltä kausilta tuttu ja myöskään joukkueen runko ei tule alkavalle kaudelle juurikaan muuttumaan. M2 on saanut riveihinsä lisää pari ”uusvanhaa” kaveria ja kun muutama muukin pelimies on osoittanut kiinnostusta pelata keltamustissa niin rosteri alkaakin olemaan pikkuhiljaa valmiina. Toki liikennettä ulospäinkin on ollut ja seuran pelaajapolku-ajattelumalli on tullut vahvasti esille kun edellisellä kaudella joukkueessa koppeja ottanut nuori maalivahtilupaus, Risto ”roisto” Kaunismaa siirtyi edustusjoukkueen riveihin. Suomen puolustuvoimat sai myös riveihinsä vahvistusta kun Robin Malmström vaihtoi keltamustan paidan vihreään. Joukkueesta poistui myös yksi kantavista all around-pelaajista kun Timo ”too sexy” Kukkonen liittyy kesän aikana Lahden kojoottilaumaan. M2 kiittää kaikkia kolmea panoksestaan joukkueen hyväksi ja toivottaa tsemiä tuleviin haasteisiin.

Reeniä

PSS 2:n taustatoimijat ja pelaajat vetivät omat johtopäätöksensä kauden karmaisevasta lopusta ja nyt rima on asetettu selvästi aiempia kausia korkeammalle. Joukkue teki yhteistyösopimuksen Hyvinvoinnin Pelikentän kanssa joka vastaa nyt tulevalla kaudella jengin fysiikkavalmennuksesta. Tällä yhteistyöllä tavoitellaan toki parempaa kestävyyttä, nopeutta ja voimaa mutta  pyritään ennen kaikkea vähentämään loukkaantumisia kohtuullisen tiiviillä kaudella. Joukkue on harjoitellut Janika Martinsalon hellässä ohjauksessa kesäkuun ajan noin 2 kertaa viikossa ja tuloksiakin on alkanut pikkuhiljaa tulemaan. Treeneissä henki on ollut aivan mahtava, vaikka välillä harjoitteet ovat olleet erittäinkin rankkoja, niin hymyssä suin on porukka aina pienen huilin jälkeen jaksanut painaa eteenpäin.

M2 siirtyy heinäkuun alusta, kesäkisojen jälkeen, kolmen viikon omatoimijaksolle ja palaa taas tositoimiin heinäkuun lopulla. Elokuussa joukkue aloittaa myös fysiikkatreenien ohella lajiharjoitukset jotta kun kausi lokakuun alussa alkaa on jengi jo valmiina voittamaan pelejä.

-PSS M2 tiedotus-