B/C-tytöt Akatemian saliharjoitukset jatkuvat elokuussa. Kankaanpää Akatemian päävalmentajaksi.

30.06.2016

B/C-tytöt Akatemia joukkueen saliharjoitukset jatkuvat elokuussa. Ensimmäiset harjoitukset pidetään tiistaina 2.8. klo 16:30-18:15 Pääskytien koululla.

Akatemian päävalmentajana toimii Juha KankaanpääAikoinaan omalla pelaajaurallaan liigassakin pelannut Kankaanpää on myös kokenut valmentaja. Hän on valmentanut pitkään PSS:n riveissä eri ikäluokissa, niin miehissä kuin naisissa. Juha on toiminut myös mm. Loviisan Torissa miesten valmentajana.

- Pelaajien ja seuran kannalta oli äärimmäisen hieno homma, että saatiin Juha Akatemian valmentajaksi. Kokeneempaa pelaajien kehittäjää saa etsiä pitkään. Kankaanpää on tehnyt myös aiemmin yhteistyötä Jussi Heikkisen (B-tytöt) ja Christian Bremerin (C-tytöt) kanssa. Varmasti tästä historiasta on runsaasti etua, kun toimintaa lähdetään viemään eteenpäin. Tavoitteena on lisätä joukkueiden pelaajien ja valmentajien välistä yhteistyötä tulevaisuudessa, toteaa seuran valmennuspäällikkö Sauli Hynynen.

Akatemia muodostuu 2000-2003 syntyneistä tytöistä. Joukkue osallistuu kaudella B-tyttöjen ja C-tyttöjen aluesarjoihin. Ryhmä tekee tiiviisti yhteistyötä B- ja C-tyttöjen kilpajoukkueiden kanssa. Kankaanpää on mm. B-tyttöjen valmentaja Jussi Heikkisen apuna. B-tytöt Akatemian pelaajille ollaan myös rakentamassa lisäpelimahdollisuutta naisten 4.divisioonaan. Tämä peliryhmä tulee muodostumaan seuran A-, B-, ja B-tytöt Akatemian pelaajista.

Seuran valmennuspäällikkö on tyytyväinen lisäpelimahdollisuuteen. - Tämä on hyvä mahdollisuus saada laajemmalla rintamalla lisättyä B- ja A-junioreiden pelimääriä. Varsinkin niille tytöille, jotka eivät ole vanhemman juniori-ikäluokan tai naisten liigajoukkueen pelaavassa kokoonpanossa mukana. Pelaaminen on lajin kuin lajin suola ja ne tarjoavat  hienon mahdollisuuden kehittää omaa osaamistaan.

Suuremmassa kuvassa tavoitteena on koko seuran pelaajapolun kehittäminen. - Meillä on Porvoossa älyttömän hyvä mahdollisuus kehittää toimintaa lisää. On rusaasti asioita, joita voimme tehdä vieläkin paremmin jatkossa. Laakereille ei voi jäädä lepäilemään ja toimintaa vain ylläpitää, mikäli pelaajille ja valmentajille halutaan tarjota mahdollisuutta kehittyä. Meidän pitään pystyä seuranakin kehittymään, lisää Hynynen.

Tästä on hyvä aloittaa B/C-tyttöjen omatoiminen jakso. Elokuussa palataan hallille.

B/C-tytöt Akatemia
Päävalmentaja: Juha Kankaanpää
juha.kankaanpaa@porvoonsalibandyseura.net

Ilmoittautuminen joukkueeseen tapahtuu sähköisesti. Lomakkeen pääset täyttämään täältä