BSM jatkuu perjantaina Auroralla!

06.10.2016

PSS kohtaa Steelersin BSM-sarjassa Auroran perjantai-illassa!

Tiukka ottelu on jälleen luvassa. Steelers aloitti kautensa kotitasapelillä vahvaa oululaisjoukkuetta, SSRA:ta vastaan, joka ehti voittaa LoistoCupin, ja selvitti oman karsintalohkonsa puhtaalla pelillä. Steelers hoiti omat karsintansa sijoittumalla toiseksi lohkossaan Loiston jälkeen, ja voittamalla Hatsinan ratkaisevassa pelissä 4-1.

Viime vuonna C tyttöjen SM-sarjassa molemmat pelit olivat PSS:n ja Steelersin välillä erittäin tasaisia, tuloksina tasuri ja maalin voitto meille. Tasaisesti aloitettiin myös tämä kausi, kun LoistoCupin puolivälierä venyi rankkareille, joissa olimme onnekkaampia. Steelersin peli näytti jo LoistoCupissa parhaimmillaan todella hyvältä. Joukkue pelaa aggressiivista ja aktiivista salibandya, ja taistelee sarjassa varmasti tasaisessa kärkiryhmässä.

Salibandysivusto Pääkallo ennakoi hämeenlinnalaisia sarjan keskivaiheille, mutta oletettavasti sarjasta on tulossa todella tasainen, joten tässä vaiheessa ei pysty vielä vetämään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Steelersin avainpelaajiin kuuluvat mm. Annu Selinummi, joka latoi B tytöissä jo viime kaudella hurjat pisteet tiskiin. Alisa Mäkelä ottaa Annun tavoin roolia myös Naisten liigajoukkueessa. Mielenkiintoinen nimi on myös Erika Laine, joka -02 ikäisenä tehtaili C-tyttöjen ensimmäisen turnauksen saldoksi kahden pelin jälkeen miellyttävät 5+3. Tuolloin joutui PSS tunnustamaan myös Erikan taidot, tehot 4+1 riittivät Steelersille voittoon Tapiolassa, CSM ottelussa joka päättyi 6-5.

PSS kokoonpanot ovat vielä epäselviä. Flunssan kourissa on alkuviikosta ollut kentällisen verran pelaajia, mutta perjantaiksi saadaan kuitenkin täysi rosteri. Varmuudella poissa on edelleen puolustuksen johtohahmoihin kuuluva Milla Ylikojola, ja Naisten/A:n ringissä pelaavista ja harjoittelevista on jokunen pelaaja lepovuorossa. Avauspelin katsomon puolelta seuranneita pelaajia tulee rosteriin mukaan, ja tavoitteena on saada koko ryhmälle heti pelituntumaa.

Avausottelussamme Auroralla vastustaja SBS Wirmo taisteli hienosti, ja olisi hyvinkin voinut johtaa ensimmäisen erän 2-0 kotijohdon sijaan itse maalilla tai parilla. Toisessa erässä oma peli oli vielä hiukan tahmeaa ja huolimatonta, ja Wirmo nousikin tasoihin. Kolmas erä oli parempaa, ja aktiivisempaa, ja vaikka Wirmo livahti yv-maalillaan 4-3 johtoon, painostuksemme tuotti tulosta ja loppulukemat olivat meille 6-4.

Omaan peliin kun saadaan muutama napsu aktiivisuutta ja huolellisuutta lisää, ja voitetaan kaksinkamppailuja hieman enemmän, on meillä hyvät mahdollisuudet pitää pisteet Porvoossa. Steelersia vastaan se vaatii kuitenkin suuren määrän töitä ja onnistumisia.

Tervetuloa Auroralle perjantaina klo 18.30!