B tytöt EräViikinkien vieraaksi

24.11.2016

B tytöt perjantaina EräViikinkien vieraiksi

PSS B tyttöjen vieraspelikiertue jatkuu, ja perjantai-illan ohjelmaan kuuluu lyhyt siirtyminen Myllypuroon, jossa EräViikingit odottaa. ErVi nappasi viikko sitten avauspisteen sarjassa, Espoossa pelatussa jäähallitapahtumassa. Northern Starsia vastaan ErVi taisteli itsensä takamatkalta tasoihin, ja hetkeksi jopa ohi, mutta lopulta päädyttiin pistejakoon.

Meidän viime viikonlopun Turun reissu oli pisteiden valossa menestyksekäs, vaikka Loistoa vastaan oltiin ajoittain selkeästi puolustuskannalla. Taiteluvoitto kuitenkin, joka sai sunnuntaina jatkoa selvästä TPS-voitosta. Sopivasti jäi parannettavaa, ja joukkue taistelee varmasti perjantaina tosissaan saadakseen voittoputkelle jatkoa.

EräViikingit on ollut meillä kohtuullisen vaikea vastustaja. Ennen kautta pelatuissa treenimatseissa tappioita on tullut enemmän kuin voittoja. Eli vaikka sarjataulukossa ErVi majailee vielä viimeisenä, niin yhtään löysästi tai ylimielisesti ei otteluun saa lähteä. Ylänapit aukesivat hieman jo voitokkaassa TPS-pelissä ensimmäisen erän jälkeen, ja vastustaja rokotti melko nopeasti.

Kuuden pelatun ottelun jälkeen meillä on ainoana tahrana siis tappio Rankoille Ankoille Oulussa. ErVi taistelee varmasti sata lasissa lisäpisteistä, sillä sarja on tasainen, ja muutamalla voitolla voi pohjalta nopeasti nousta playoff-paikoille.

ErVin joukkueesta Sanni Laitinen on noussut sisäisen pistepörssin kärkeen, ladattuaan hatullisen Northern Starsia vastaan. Elina Niemi on vahva, nopea ja taitava, ja puolustaja Anni Räisänen on isossa roolissa niin B- kuin C-tytöissäkin. PSS rosterista Laura oli vahvassa vireessä viimeeksi, ja Anni iski myös osumia päästessään loukkaantumisen jälkeen taas pelille. Mixu-Kalpana kaksikko on tuottanut pisteitä tasaisesti, ja Kalpana osui TPS:ssää vastaan myös itse kuin 9 syöttöpisteen lisäksi maalisaldokin avautui.

A-tyttöjen samanaikaisen pelin johdosta kokoonpanoon ei varmaankaan aivan kaikkia rivejä tarvitse käyttää, mutta hieman yli täyden kolme ketjua saadaan kasaan. Loukkaantumistilannekin on tällä hetkellä melko hyvä, eli sairastupa on lähes kokonaan tyhjillään.

Seuraavanlaisella rosterilla lähdetään haastamaa EräViikinkejä:

MV: Sofia Ahola

Puolustusvoimaa: Amanda Barbosa, Milla Ylikojola, Ronja Virta, Kaisla Ensola, Mirella Rönnberg, Anna Saarikko, Ronja Malmström

Hyökkäysarsenaali: Kalpana Tarvainen, Mixu Backman, Anni Lempiäinen, Laura Kariniemi, Tiia Dahlström, Nelli Paananen, Viivi Heikkinen, Helmi Haakana, Inka Valjus

Myllypuron Arena Centerissä pelattava ottelu starttaa klo 18.30