Miesten Edustusjoukkueen runko kasassa

24.05.2012

PSS:n miesten edustusjoukkueen kasaaminen on edennyt hyvää tahtia kevään edetessä ja nyt tulevan kauden joukkueen rungon voidaan sanoa olevan kasassa.Tällä hetkellä edustus on tehnyt 25 pelaajasopimusta, joista 23 kattaa tulevan kauden ja kaksi sopimusta päättyy keväällä 2014. Tämän lisäksi valmennustiimi vahvistuu tuntuvasti, kun päävalmentaja Jukka Ruotsalainen saa ympärilleen kolme muuta lajin ammattilaista. Uutena joukkueenjohtajana aloittaa pitkän päivätyön 94-poikien kanssa tehnyt Ari Numminen ja uskomattoman työmäärän seuran eteen raatanut Keijo Sainio vastaa joukkueen varustepuolesta. Joukkueen uusina huoltajina aloittavat Jouni Julkunen sekä Mika Föhr.Heidän lisäkseen joukkueen takana toimii tiivis taustaryhmä, joka pyrkii takaamaan pelaajille optimaaliset olosuhteet keskittyä tulevan kauden haasteisiin.

palis2.jpg

(Uusi taustaryhmä esiteltiin pelaajille maanantaina)

Valmennuspuolelle uusina niminä mukaan tulevat myös samaan aikaan NST:ssä toimiva maalivahtivalmentaja Juho Meuronen sekä fysiikkavalmennukseen keskittyvä Rainer Fredriksson. Heidän lisäkseen joukkue on tehnyt kahden vuoden valmentajasopimuksen uuden lajivalmentajan kanssa, josta PSS tiedottaa myöhemmin lisää. Pelaajapuolella tilanne näyttää jo tässä vaiheessa kautta erittäin hyvälle. Lähes koko viimekauden pelaajarunko jatkaa, joten pohjia ei tarvitse ryhtyä tekemään aivan alusta saakka uusiksi. Ainoita poissaolijoita viime kaudesta ovat Abu Dhabiin työn perässä muuttanut maalivahti Olli Saranto, sekä kokenut kolmikko Jaakko Pakkanen, Robert Sainio sekä Rami Saloranta.

rainerpalis.jpg

(Rainer Fredriksson esitteli pelaajille fyysisen valmennuksen perusteita)

Uusina pelaajina joukkueeseen saapuvat maalivahdit Jesse Johnsson sekä Ville Jokinen. Johnsson,21, siirtyy Porvooseen lainasopimuksen turvin Helsinkiläisestä SSV:stä. Lainasopimusta tarkastellaan ensimmäisen kerran joulutauon aikana, jolloin joukkueet päättävät sopimuksen kevätpuolen kohtalosta. Ville Jokinen,30, edustaa maalivahtikaksikossa kokeneempaa osapuolta ja mies pelasi viimekaudella loistavasti liigakarsintoihin edenneen Westend Indiansin maalinsuulla. Kokeneen huippuveskarin sopimus kattaa tulevan sarjakauden. Kolmantena sopimusmaalivahtina joukkueessa toimii vielä juniori-ikäinen Reijo Serenius. Puolustuspäähän PSS sai kolme uutta nimeä vanhan rungon jatkoksi. Antti Sihlman palaa takaisin Porvooseen Viron pääsarjan SK Augurista ja kokonaan uusina niminä joukkueeseen liittyvät Tomi Turunen,25,sekä Tatu Valkonen,24. Turunen pelasi edelliskauden Jokisen tavoin Westend Indiansissa, mutta hän omaa myös pitkän kokemuksen liigatasolta, jossa hän edusti Lappeenrantalaista NST:tä 100 runkosarjaottelun verran. Jo keväällä joukkueen kanssa harjoitellut Tatu Valkonen on pelannut pari edelliskautta miesten 2.sekä 3.divisioonaa Helsinkiläisen HYUS:in riveissä, mutta mies omaa myös 1.divisioonataustaa SB Savon sekä M-Teamin joukkueista neljän sarjakauden osalta.

Miesten taustaryhmä jatkaa joukkueen kasaamista edelleen ja valmennuksen tavoitteena on saada ryhmään vielä 2-4 uutta pelaajaa mukaan. PSS tiedottaa mahdollisista uusista pelaajista heti, kun uusia sopimuksia on saatu tehtyä valmiiksi.

-PSS Miehet / Tiedotus-

Lue myös: