Nappulakerhot: Ohjaaja Janika Martinsalon terveiset

05.12.2017

Porvoon Salibandyseura palkkasi syyskuussa Janika Martinsalon nappulakerhojen vastaavaksi ohjaajaksi.

Janika on koulutettu hieroja ja liikuntaneuvoja. Tällä hetkellä Janika jatko-opiskelee Vierumäen urheiluopistossa liikunnanohjaajaksi ja pyörittää omaa hyvinvointialan yritystä. Janikalla on myös pitkä pelaajatausta Porvoon Salibandyseurassa.

Syksy on nappuloiden parissa lähtenyt vauhdikkaasti liikkeelle. Ryhmät kokoontuvat harjoittelemaan lauantaisin Pääskytien koululle.

HarjoitusryhmätOA9A9516.jpg

la klo 10:00 - 11:00, 2012-13 -syntyneet
la klo 11:00 - 12:00, 2011 -syntyneet

Syyskauden viimeiset harjoitukset poikkeuksellisesti su 17.12 Kevätkummussa. Kevätkausi startataan la 13.1. Tervetuloa!

Ilmoittautuminen

Ryhmiin ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti täällä
Lisää infoa kerhoista

Janikan terveiset nappuloiden vanhemmille

- On ollut erittäin innostavaa liikuttaa teidän pieniä lapsianne ja olen oppinut syksyn aikana hirveästi uutta ja varmasti jatkossakin tulen oppimaan. Toivottavasti kotonanne on ollut pienimmillä kovaa innostusta lähteä nappulatreeneihin, minulla ainakin on ollut! Kiitos kaikille vanhemmille jo, jotka on auttanut organisoinnissa ja kasannut / korjaillut laitoja ja välineitä, tulemme ohjaajat tarvitsemaan apuanne jatkossakin siinä.

Tärkein tavoite nappulatreeneissä on innostaa, kannustaa lasta liikkumaan ja tuomaan lapselle uusia erilaisia virikkeitä sekä ideoita ympärille ja ennen kaikkea luoda ja tukea liikunnasta tulevia onnistumisien kokemuksia! Lapsi itse lähtökohtaisesti valitsee, millä tavalla hän liikkuu. Välillä, mikä lapsesta tuntuu kaikista mielekäämmältä, saattaa olla sellaista, että hän on valmis tekemään vain sitä juttua koko tunnin. Se ei haittaa! Päinvastoin. Monesti lapsi saa jossain vaiheessa onnistumisillaan koottua sellaisen itsevarmuuden, että hän tulee olemaan valmis kokeilemaan jotain muuta. Hän itse valitsee ajan milloin. Joten meille ohjaajille on myös ok, jos lapsesi haluaa olla tietyssä rastissa koko tunnin ajan ja toki ehdotamme/kannustamme lasta kokeilemaan myös välillä jotain muuta.

Vanhemmille vinkit:

1) Iloitse lapsesi liikkumisesta, oli se mitä tahansa. Yleensä aikuinen kyllästyy seuraamaan ennen kuin lapsi kyllästyy leikkimään.

2) Jokainen lapsi on tervetullut ja jäämään nappulatreeneihin, vaikkei olisikaan yhtään kiinnostunut sählystä tai vaikka sähly olisi ainoa asia mikä kiinnostaisi.

3) Voit innostaa lastasi liikkumaan eri tavoin, mutta turha painostaminen ei kannata, sen vaikutukset yleensä ovat päinvastaiset.

4) Lapset eivät ole vertailtavana liikkumassa. Ei meidän ohjaajien silmissä, joten miksi vanhempienkaan? Jokainen lapsi on ainutlaatuinen ja liikkuu omalla tavallaan. Niin kuin me ohjaajatkin teemme; kehu lastasi hänen kehittymisestään sekä liikunnan tuottamasta ilosta, vain niillä asioilla on tutkimustenkin mukaan merkitystä kehityksen kannalta!

Tervetuloa mukaan seuraan!

Kuva, Studio Lindell

pss_logo1.jpg

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa
29.08.2019B-tytöt ja C1-pojat SM-sarjaan