PSS B-tytöt jatkoivat voittojen tiellä

28.01.2020

Porvoon Salibandyseuran (PSS) B –tytöt kohtasivat SM –sarjan ottelussa Hollolassa LASB:n B-tyttöjen edustusjoukkueen. Ottelu päättyi PSS:n suurinumeroiseen 9-2 voittoon.

Joukkueiden edellisessä kohtaamisessa Porvoossa oli LASB hieman yllättäenkin onnistunut riistämään Porvoolaisilta pisteitä ottamalla ottelussa jatkoaikavoiton. Yllättäen, sillä joukkueiden ero sarjataulukossa on suuri. Tällä kertaa Porvoolaistytöt eivät antaneet vastustajalleen yllättämisen mahdollisuuksia vaan aloittivat jo heti ottelun alussa paineistamisen korkealta vastustajan puolustusalueelta. ”Jos meillä viimeksi LASB vastaan oli alussa hieman löysäilyä niin tällä kertaa ei ollut ongelmia asenteen esiin kaivamisessa. Sen verran paljon se kotiottelun jatkoaikatappio vielä kaiveli” totesi ottelun avauksesta PSS:n hyökkääjä Eevi Oras.

Ensimmäisen erän jälkeinen tilanne oli Porvoolaisille 2-0 mutta toisessa erässä PSS meni menojaan. Kotijoukkueen kavennusmaalit olivat kosmeettisia tilastomerkintöjä eikä niillä ollut varsinaisesti pelin kulkuun merkitystä. Loppusummerin soidessa taululla komeilivat ansaitusti vierasjoukkueen voitosta kertovat 2-9 numerot. Porvoolaisista tehokkaimpina häärivät Natalia Oinonen ja Emma Killinen jotka molemmat saalistivat ottelusta kolme tehopistettä.  ”Vastustaja ehkä odotti ottelusta hieman toisenlaista. Maalieron revettyä se näkyi joidenkin LASB pelaajien turhautumisesta kertovana käyttäytymisenä. Tällaisen ei saa antaa kuitenkaan vaikuttaa omaan peliin. Eikä annettu vaan jatkettiin hyvällä asenteella läpi koko ottelun” jatkoi Oras ottelun läpikäymistä.

”Oli hyvä ottelu, valmennus on kokonaisuuteen tyytyväinen. Mentiin leveällä rosterilla läpi koko ottelun. Käytettiin neljää hyökkäysketjua ja kolmea pakkiparia. Siinäkin onnistuttiin. Vastustajan maalivahti oli tänään selvästi LASB:n paras pelaaja” arvioi ottelua lyhyesti PSS:n päävalmentaja Christian Bremer.

LASB-PSS-44.jpg

B –tyttöjen runkosarjasta on kaksi kolmasosaa pelattu ja PSS on kolmen pisteen sarjajohdossa ennen SBS Wirmoa. Kolmantena oleva Tampereen Classic on jäänyt seitsemän pisteen päähän. Sekä Bremer että Oras myöntävät, että runkosarjan voitosta näyttäisi tällä hetkellä tulevan kahden kauppa. ”Meillä on kuitenkin vielä monta tiukkaa ottelua jäljellä. Mukaan lukien vierasottelut Wirmoa ja Classicia vastaan. Yhtään ei ole varaa löysätä” arvioi Bremer jäljellä olevaa runkosarjan kolmannesta.

LASB - PSS ottelun tilastot

Seuraavan SM –sarjan ottelunsa B –tytöt pelaavat 15.2. kotiotteluna Rankkoja Ankkoja (SSRA) vastaan.

Teksit ja kuva: B-tytöt
Julkaisu: SH