C2-poikien edustus "matkoilla"

26.11.2018

C2-poikien SM-sarjaa pelattiin Oulussa

Viikonloppuna oli PSS:n C2-poikien vuoro matkustaa Ouluun vieraspeleihin. Porvoolaisia isännöi lauantaina lohkon kärkikamppailussa OLS ja sunnuntaina Merikoski SBT.

Lauantain ottelussa OLS aloitti maalinteon jo puolentoista minuutin kohdalla. PSS ei tästä pitänyt ja tasoitti ottelun muutama minuutti tämän jälkeen Aatu Harmaalan maalilla. Kun Joel Berghem ja Luukas Hassinen onnistuivat vielä kertaalleen, mentiin erätauolle PSS:n kahden maalin johtoasemassa. Toiseen erään OLS lisäsi vauhtia ja PSS oli vaikeuksissa. Toinen erä meni oululaisille 2-1, mutta PSS:llä oli silti vielä maalin johto, kun Alex Laiti onnistui erässä kertaalleen.

Kolmannen erän alkupuolisko soi porvoolaisille mollissa ja OLS kiri ensi tasoihin ja hetkeä myöhemmin maalin johtoon. PSS otti aikalisän, jonka jälkeen pelin painopiste saatiin enimmäkseen oululaispäätyyn. Hyvistä paikoista huolimatta, ei palloa saatu maaliin ja loppuminuutin PSS koitti tasoitusta vielä ilman maalivahtia, mutta sekään ei auttanut, vaan OLS onnistui laittamaan tyhjään maaliin loppulukemiksi 6-4 (1-3,2-1,3-0).

-Matkaottelut ovat joukkueelle uusi asia, mutta valmistautuminen meni hyvin ja oltiin hyvin mukana ottelun alussa. Toisessa erässä ote hieman karkasi ja päästettiin OLS niskan päälle. Vahva joukkue ja helpolla ei heiltä pisteitä saa. Lähellä onnistumista oltiin kuitenkin, toteaa joukkueen valmentaja Johan Tuominen

Sunnuntain peli alkoi klo 18, sillä aikaistaminen ei ollut yrityksistä huolimatta onnistunut. Tämä tiesi kotiinpaluun venähtämistä maanantaiaamuun. Isäntäjoukkue Merikoski tiedettiin olevan paha vastus. Nopeutta ja taitoa on joukkueella riittämiin, mutta materiaalin uskottiin olevan kapeampi, kuin Porvoolla.

Isännät aloittivatkin ottelun vauhdilla ja siirtyivät kahdeksassa minuutissa jo 3-0 johtoon. Mikko Hatunpää nosti porvoolaisten toiveita kavennuksellaan. Erätauolle lähdettiin Merikosken kahden maalin johdossa.

Heti toisen erän alkuun Okko Kemppainen toi porvoolaiset jo maalin päähän ja ottelu näytti siirtyvän PSS:lle. Kylmä suihku jäi kuitenkin hetkeksi päälle ja isännät iskivät seuraavat kaksi maalia siirtyen jälleen kolmen maalin johtoon. Tässä vaiheessa alkoi PSS:n aitiossa vire nousta ja Aatu Wulff päätti pistää koko kentän nippuun ja latasi kavennuksen. Parin minuutin päästä Mikko Hatunpää, illan toisellaan, toi porvoolaiset jo maalin päähän.

Kolmanteen erään ladattiin pukukopista sellaiset askelmerkit, että kotiin ei lähdettäisi tappio niskassa. PSS lisäsi vauhtia ja liikutti palloa hyvin ja kun samalla oululaisten liike alkoi hiipua, ei ottelun voittajasta enää ollut epäselvyyttä. PSS takoi erässä peräti kahdeksan maalia ja korjasi voiton selvin lukemin 6-12 (3-1,2-3,1-8). Viimeisessä erässä maalinteossa onnistuivat Niklas Tuominen (3), Alex Laiti, Johannes Häggqvist, Kim Nissi, Luukas Hassinen ja Aatu Harmaala

PSS jatkaa toistaiseksi lohkokärjessä. Seuraava PSS C2-poikien SM-sarjaottelu pelataan Classicia vastaan Aurora-hallissa 8.12 klo 18.30, ja heti seuraavana päivänä 9.12 Askola-Areenalla on vuorossa ottelu Kokkolan Nibacosia vastaan klo 12.

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
02.02.2020C1-pojilla jälleen huikea jännitysnäytelmä
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa