BTSM: Wirmo - PSS raportti

18.02.2018

B tytöille piste mukaan Mynämäeltä

Perjantai-ilta päätti kolmen viikon pelitauon B-tyttöjen SM-sarjassa PSS:n osalta. Ohjelmassa matkapeli Mynämäelle SBS Wirmon vieraaksi.

Lähtökohdat olivat mielenkiintoiset; PSS:llä alla kolmen viikon takaisesta viikonlopusta hieno voitto sarjakärki Pirkoista ja heikompi esitys Steelersia vastaan jonka tuloksena kotitappio. Wirmo taistelee suorasta playoff-paikasta, ja oli pelannut vahvan alkuvuoden.

Vasta klo 19.30 alkanut ottelu hienossa Hani-Hallissa alkoi vauhdikkaasti ja tilanteita nähtiin molemmissa päissä. Ensimmäisen erän torjunnat kertovat paljon, Jenna Järvinen venyi PSS-maalissa 10 torjuntaan, ja Sara Koski merkkautti 15 pelastusta. Maalejakin nähtiin, ja avausosuma syntyi vieraspäätyyn, kun 13 minuutin kohdalla Tessa Pietilä osui Alisa Marteliuksen esityöstä. Vajaa pari minuuttia tästä nähtiin omaksi maaliksi merkattu PSS-tasoitus, kun Milla Ylikojola antoi päädystä painetta ja lopulta pallo painoi Wirmo puolustuksen ja maalivahdin avulla reppuun. Kaksi minuuttia ennen ensimmäistä breikkiä Wirmo napautti kuitenkin taukojohdon itselleen. Roosa Laihinen tarjoili kulmapisteeltä Olivia Pietilälle, joka pääsi turhan helposti vetopaikoilla, eikä erehtynyt.

Toiseen erään riitti myös tapahtumia. Vauhti oli melko kovaa, vaikka pelin taso ei ihan maksimiin noussut. PSS otteita leimasi huolimattomuus, ja viimeistelyt osuivat turhan usein suoraan veskarin logoon tai seinille. Tasoitus tuli kuitenkin nopeasti, kun Taimi Mikkola laukoi läheltä Aada Heikkisen syötöstä kulmavaparin päätteeksi pallon maaliin. Tessa Pietilä vei Wirmon ylivoimalla uudestaan johtoon, mutta sama parivaljakko vastasi tasoituksesta, kun Aada kiepautti pallon Taimille keskelle, jonka toimitus ylänurkkaan oli tarkka.

Erän puolivälin jälkeen molemmille merkittiin vielä osumat. PSS:n johto-osuma tuli taas kulmavaparin jäljiltä, ja tällä kertaa Aada viimeisteli Taimin passista. Erän loppupuolella vieraiden hidas vaihto kostautui, ja Tessa viimeisteli hattutemppunsa tarkalla laukauksella Ronja Niemen syötöstä.

Kolmanteen erään Wirmo sai lentävän lähdön. Roosa Laihinen karkasi läpiajoon, jonka jälkitilanteesta sai iskettyä 5-4 lukemat taululle. Molemmilla oli omat tilanteensa, ja myös jäähypenkkejä kulutettiin, mutta seuraavaa osumaa jouduttiin odottamaan aivan pelin loppuhetkille.  Lopulta PSS:n paine tuotti tulosta. Kapsu Tarvainen tiputti maalin takaa Millalle, jonka rannelaukaus upposi etukulmasta. Varsinaisen peliajan päätteeksi pisteet tasattiin siis tuloksella 5-5.

Jatkoaika alkoi samalla tavalla PSS:n osalta kuin muutkin erät, eli kaukana parhaasta. Loppuhetkien tasoitus ja sen myötä saavutettu piste näytti riittävän. Ykkösketjun ja kakkosketjun nelikot onnistuivat menettämään aktiivisesti palloa, ja kolmas nelikko puolusti huolimattomasti keskustan, josta Emilia Pietilä iski lisäpisteen Wirmolle.

Positiivista oli kuitenkin piste kotiin tuomisina. Viimeiseen kahteentoista peliin on mahtunut van yksi varsinaisen peliajan tappio, mutta tason heittely on vielä asia, jonka pitää parantua. Wirmo peli oli tasaista suorittamista ihan ok tasolla. Paikkoja ja vetoja maalia kohti tuli riittävä määrä. Jatkoaika oli kauttaaltaan erittäin huonoa peliä, vaikka joukkueesta löytyy eväät 4 vs 4 pelissä varmasti ketä tahansa joukkuetta vastaan.

Ottelun parhaina palkittiin PSS:ltä 2+1 iskenyt Taimi Mikkola, ja Wirmolta 28 torjuntaa napsinut maalivahti Sara Koski.

PSS:n ohjelma jatkuu maaliskuun alussa, kun pohjoisen kiertueella kohdataan Rankat Ankat ja Blue Fox.

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi